Let op, dit is een vervulde vacature! Reageren is niet meer mogelijk.
Nieuwsgierig naar de mogelijkheden? Bekijk de openstaande vacatures of neem contact met ons op.

Onze opdrachtgever: Veluwonen

Financieel Controller (32-36 uur)
€ 3.969,- en € 5.361,- (obv 36 uur)

Huh? Als financieel controller eraan bijdragen dat onze 4.000 huurders een betaalbaar, warm en fijn huis hebben waarvan ze echt een thuis kunnen maken? Jazeker! Want zonder jou geen mogelijkheden om huizen te bouwen, te verduurzamen en te verbeteren. Wij zoeken een professional die cijfers en mensen verbindt. Een kei in financiën, die zelf de handen uit de mouwen steekt om de financiële rapportages te maken. Je hoeft dat trouwens niet alleen te doen: als collega’s zorgen we voor elkaar. Houd jij onze financiële prestaties in de gaten? Help jij ons bewust en scherp te blijven? Want onze collega’s zijn niet allemaal even goed met cijfers…. Jij wel? Dan ben jij onze adviseur en sparringpartner van de organisatie.
Kijk verder of jij met ons een bak koffie zou willen drinken.

Wat ga je doen?
Samen met 2 collega’s ga je ervoor om grip te houden op de financiën van onze organisatie. Omdat één van hen pas medio volgend jaar met pensioen gaat en jij hem dan volledig opvolgt, krijg jij de tijd om ons te leren kennen.

  • Je stelt samen met je collega de financiële rapportages op. Natuurlijk de jaarrekening en begroting, maar ook de tertiaalrapportage en corporatieverantwoordingen. Dit zijn processen met deadlines waar jij je hand niet voor omdraait.
  • Een goede beleidswaarde en marktwaarde is van groot belang voor deze rapportages. Je hebt ervaring met het berekenen en analyseren van taxatiemodellen. Als je een goed gevoel hebt bij de uitkomsten ga jij tevreden naar huis.
  • Je stuurt samen met je collega het proces van de jaarrekening aan voor de jaarlijkse accountant controle.
  • Je verzorgt gezamenlijk de fiscale aangiftes en je stuurt de controle door de externe adviseur aan.
  • Je bent lid van de treasurycommissie, bereid transactievoorstellen voor en voert ze uit.
  • Jij bent de ondersteuner en adviseur op het financiële gebied. Jij vertelt, en laat ons zien, wat er mogelijk is, of hoe het anders kan. Je helpt onze collega’s om grip te houden op hun processen en laat zien hoe ze dat kunnen doen. Op basis van data analyse, werk je samen met ons aan kwaliteitsverbetering.

Met bovengenoemde werkzaamheden heb je een breed beeld van de organisatie en op eventuele verbeteringen. Je gebruikt dit om te komen met beleid- en procesvoorstellen.

Wat breng je daarvoor mee?

  • HBO werk- en denkniveau op financieel gebied.
  • 3-5 jaar ervaring in een soortgelijke functie (senior financieel medewerker/financial controller).
  • Uitstekende kennis van verslaggeving, waardering van vastgoed en fiscaliteit.
  • Je bent in staat beleid op te stellen en dit om te zetten naar concrete projecten en acties.
  • Een onderzoekende en ondernemende instelling, je wilt nieuwe dingen proberen en blijft werken aan je eigen ontwikkeling.
  • Een sociaal hart dat past bij de doelstellingen van onze woningcorporatie: mensen een huis bieden waar zij een thuis van kunnen maken.

Wat krijg je daarvoor terug?

  • Een salaris tussen € 3.969,- en € 5.361,- bruto per maand bij een fulltime werkweek (schaal J van de CAO Woondiensten).
  • Een werkweek van 32-36 uur, 4 x 9 werken is geen probleem.
  • Een Samsung of Iphone, een laptop of surface en thuiswerkapparatuur.
  • Thuiswerken is geen issue, daarin ben je vrij.
  • Met regelmatig bijeenkomsten en lunches met je collega’s op kantoor.
  • Een ruim budget voor opleidingen en gratis toegang tot een online trainingsplatform met ook nog een persoonlijk budget van € 900 per jaar tot een max van € 4.500.
  • Een reiskostenvergoeding van € 0,21 per kilometer met een maximum tot 100 km enkele reis en een thuiswerkvergoeding.
  • Een arbeidsovereenkomst voor een jaar met een proefperiode van 1 maand. In onze CAO is geregeld dat we altijd de intentie uitspreken de overeenkomst na een jaar om te willen zetten in een vast dienstverband; tenzij we elkaar echt niet zien zitten of dat er andere zwaarwegende belangen zijn.
  • Fijne collega’s die je regelmatig vragen hoe je weekend was, korte lijnen, een gezellige, betrokken en uitdagende organisatie.

En ken jij Veluwerken al? Dat is werken waar je wilt. Ondanks deze vrijheid zien wij trouwens dat onze collega’s toch graag naar kantoor komen. Misschien voor die verse fruitbox elke week, de maandelijkse gezamenlijke lunch, voor de masseur die eenmaal per kwartaal langskomt of gewoon voor de fijne sfeer die we met elkaar maken en de aandacht die we voor elkaar hebben. En ben je er even klaar mee om je collega’s te zien? Dan werk je gewoon lekker thuis. Kun je meteen wat ruimte pakken, naast het uitlaten van de hond of het ophangen van de was, voor je ontwikkeling via ons online trainingsplatform.

Hoe kun je reageren?
Ben je enthousiast geworden? Dan nodigen wij je van harte uit contact met ons op te nemen. Dat kan door direct te solliciteren, klik op de sollicitatiebutton.
Nog vragen? Neem contact op met Chris Lode van Movemaker.
Chris is te bereiken via info@movemaker.nl of 06-333 81 880
Movemaker is onze exclusieve samenwerkingspartner voor deze vacature.

Over Veluwonen
Veluwonen biedt mensen met een bescheiden inkomen een huis dat zij tot een thuis kunnen maken, op een eenvoudige en prettige manier. Wij beseffen dat wij te maken hebben met vierduizend individuele, bijzondere huishoudens. Wij willen dat de huurder ook écht het gevoel heeft: dit is mijn huis!
Deze huizen staan in drie gemeenten: Brummen (ongeveer 3.000 woningen), Apeldoorn (ongeveer 1.000 woningen) en Rheden (ongeveer 50 woningen). Ze staan verspreid over 16 dorpen. Deze dorpen zijn kleinschalig, overzichtelijk en saamhorig. Tegelijkertijd is ieder dorp anders. In grootte, ligging, de mensen die er wonen, sociale netwerken en in de voorzieningen. Wij vinden het belangrijk om het unieke karakter van de dorpen te behouden.

Ons doel is dat onze huurders, samenwerkingspartners en onze collega’s zich thuis voelen. In hun huis, de wijk én bij onze organisatie. Want, thuis is de belangrijkste plek in ons leven. Wij vinden dat iedereen daar recht op heeft. Daarom zetten wij, ons samen met onze huurders en partners, in voor fijne woningen, straten en buurten. Daarbij pakt ieder zijn eigen verantwoordelijkheid.